1.10.2015
ITSEARVIOINTI
(Palvelu tilanteidenhoitaminen, Liiketoimintaympäristössä toimiminen, Verkkopalvelujen käyttäminen)
niin yli voimaisesti tuo Verkkopalvelujen käyttäminen.
En tiedä yhtään mutta numerosta huolimatta toivon että sitten työpaikalla (töissä tai työharjoittelussa) asiakaspalvelu sujuu eikä tule paineita.
Parhaiten olen oppinut itselukemalla ja esim osallistumalla tähän OAJ Hämeenlinna sivu projektiin.
Ryhmätyöntekijänä yritän ainakin hoitaa omat hommat pois alta ja tämän jälkeen auttaa muita jäseniä jos he kysyvät / tarvitsevat apua joissain asioissa.
Haluasin kehittää itseäni asiakkaitten palveluissa ettei ala hermostuttaa niin paljon kun en tykkää olla esillä.
Mutta mieluustin tekisin työtä jossa ei ole niin paljoo asiakaspalvelua.
IT Asiaa
IT tuen työntekijöille on kyllä paljon tehtävää kun paljon koneita ja jokapäivä ongelmia ratkottavaksi.
Se on kyllä totta mitä hän sanoi että kaikki pitää katsoa maasta kattoon asti läpi koska joskus voi olla ihan yksinkertaisesta asiasta kyse. esim (johdot ei kiinni.)
Asiakaspalvelu voi olla kyllä haasteellista jos asiakkaalla on paljon asiaa tai ei itsekkään tiedä kyseisestä asiasta.
Windows 10 Powershell
Tämä ainakin herätti kiinnostusta, en ole kuullutkaan tästä aikaisemmin.
18.9.2015
2. Kannattaa ottaa selvää yrityksen sijainnista, koulutustasosta ja että mitä siellä tehdään, Älä kirjota koko elämäntarinaasi työhakemukseen vaan kirjoita ne asiat joita tarvitset töissä hyvät ja huonot.
3.
Työhakemus
SERVICE DESK SPECIALIST
nimi: Joona
osoite: Sompion...
numero: 045...
Terve
osoite: Sompion...
numero: 045...
Terve
Haluaisin hakea tähän työpaikkaan, en ole vielä valmistunut datanomilta mutta luulen
että osaisin nämä asiat.
Minulla ei ole aiempaa kokemusta kyseisestä työtehtävästä.
Olen nyt 1 vuodella ja olisi jonkun näköistä kiinnostusta kyseisistä tehtävistä.
Minulla on vain aiempana työkokemuksena TET:it. Muutama niistä oli tietokone firmoissa (Mikrolinna Oy)
ystävällisin terveisin Joona.
Minulla ei ole aiempaa kokemusta kyseisestä työtehtävästä.
Olen nyt 1 vuodella ja olisi jonkun näköistä kiinnostusta kyseisistä tehtävistä.
Minulla on vain aiempana työkokemuksena TET:it. Muutama niistä oli tietokone firmoissa (Mikrolinna Oy)
ystävällisin terveisin Joona.
ps: minulle voi soittaa kellonympäri.
5
Pitää käydä paikan päältä kysyyn, näissä työpaikoissa ei ole ilmoituksia netissä.
Etunimi ja Sukunimi Avoin työhakemus
Osoite
00000 Postitoimipaikka Päivämäärä
puh: 000....
sähköpostiosoite
Vastaanottajan nimi
Yrityksen nimi
jakeluosoite
00000 Postitoimipaikka
Osoite
00000 Postitoimipaikka Päivämäärä
puh: 000....
sähköpostiosoite
Vastaanottajan nimi
Yrityksen nimi
jakeluosoite
00000 Postitoimipaikka
17.9.2015
Asiakas valittamassa
Kuuntele asiakasta älä keskeytä,pysy rauhallisena vaikka asiakas olisi kuinka ärsyttävä tai asia josta hän valittaa.
Älä väittele vastaan asiakkaan kanssa. Jos valitus on isommasta asiasta niin kirjoita muistiin kerro mistä virhe voi johtua mutta älä syyttele muita.
Ehdota ratkaisua tai anna asiakkaan ehdottaa mitä pitäisi tehdä asian korjaamiseksi.
Jos haluat olla vielä ystävällisempi tai huomaat että asiakas on vihainen niin kiitä asiakasta , että hän kysyi / kertoi siitä.
Ota tarvittaessa yhteys esimieheen. Hoida sovitut asiat.
Ostopäätöksentekemisessä pitää selvästi ilmaista hinta ja arvokkaista tuotteista vakuutukset.
Asiakaspalvelu myyjänä sinun pitää auttaa asiakasta että kyseinen asiakas saa tarvittanan palvelun ja vaikka asiakas olisi kuinka väärässä sinun pitää selittää asia kyseiselle asiakkaalle siten että et saa kertoa että "kuules nyt sä olet väärässä"
Asenne myyntihetkellä ptiää olla positiivinen ja auttavainen.
Ensivaikutelma on tärkeää jotta asiakas pysyy liikkeessä, siistit vaatteet, tervehdys alkuun ja muutenkin asialliset käytöstavat.
Miten voit herättää asiakkaan kiinnostuksen asiakaspalvelu tilanteessa
Kerro tuotteesta monipuolisesti ja jos asiakas on kertonut hänen kiinostuksistaan niin näitä tietoja käyttäen selitä asiakkaalle niin hänenkin kiinnostus nousee.
Vastaväitteleminen
Älä ala väittelee asiakkaan kanssa, jos teet näin niin asiakas menee kilpailija yritys puotiin koska tuntee saannensa huonoo palvelua.
Lisämyynti
Se on joissain asioissa hyvä mutta joissain taas ei.
Hyvä: Jos asiakas ostaa jonkun tuotteen ja mukana ei tule jotain johtoa jotta kyseinen tuote toimisi, niin tällöin on hyvä yrittää myydä asiakkaalle.
Huono: Jos tuotteen mukana tulee kaikki tarvittavat ja asiakas on selvästi ilmaissut että ei tarvii muutakun tämän kyseisen tavaran niin älä silloin yritä myydä mitään ylimääräistä.
Palvelun haasteet:
Aina josasin vaiheessa tulee eteen hankalia asiakkaita, sinun vain pitää ystävällisesti aina selvittää asiat.
Palvelua puhelimitse: Esittele itsesi, yhtiön nimi, puhu selkeästi, keskustelussa ilmaise että kuuntelet.
Sähköpostin virallisen viestin teko
- Alkuun aihe selkeästi kyseisetä asiasta
- Tekstiin ystävällinen tervehdys alkuun
- Jos pitkä teksti niin formatoi se!
- Loppuun ystävällinen lopetus esim (esim terveisin oma_nimi)
Opin tästä
Ymmätämään paremmin asiakkaiata
Miten itse sitten osaa auttaa asiakasta, jos asiakas ei tarkalleen tiedä mitä etsii.
Osaa asiakkaana paremmin selittää esim (Giganttiin) että mitä etsii.
Kirjastossa tutustuminen (21. 8. 2015)
Kirjaston työntekijä piti esityksen meille kirjaston toiminnasta (Asiakaspalvelusta, Sähkösistä palveluista).
Oli ihan kiinnostava esitys ja ihmettelen että miten kävijä määrä päivittäin voi olla niin korkea kirjastolle.
Hienosti olet tiivistänyt toimintaympäristö-tehtävämme sisällöt. Näistä ja monista muista asiakkaan palvelemiseen liittyvistä seikoista on tosiaan kyse. Bloggaaminen tulee jatkossa yhä tutummaksi, ja tiivistelmien tekeminen helpommaksi, kun kaikista aiheista tehdään pieni muisto, verkkojalanjälki omaan blogiin. Tsemppiä ;)
VastaaPoistaHienoa, että ihmetyksen aiheitakin nousee meidän sisällöistä esille. Kieltämättä kirjaston kävijämäärät on korkeat - ei uskoisi satunnaisten käyntien perusteella. Jatka vaan sisällön tuotantoa tänne blogiin, hyvin lähtee tästä kirjaaminen käyntiin, kun harjoitusta tulee lisää.
VastaaPoista